søndag 29. mai 2011

20/52 Styggfint på etterskudd


"Ukas oppgave er hentet fra et trønderuttrykk som overhode ikke gir mening: “styggfint”, eller hvis vi virkelig mener det på alvor “schtyggfint”. Og det betyr at noe er virkelig, virkelig, virkelig fint. Med mange utropstegn!!!!

Men hodet mitt tenker også her littegranne annerledes enn det strengt tatt burde, for jeg vil ikke at dere (vi) skal ut og knipse noe veldig vakkert. Tvertimot. Jeg vil at dere (vi) skal ta bilde av noe dere (vi) syns er skrekkelig stygt. Men vi skal få dette skrekkelig stygge til å se vakkert ut. Styggfint, altså!"

Jeg ligger litt på etterskudd nå, på grunn av flytting, men slenger det med alikevel.
Var ute og gikk tur i dag etter at det hadde regna, og da var det kommet frem mange av de koselige iberiasneglene som alle er så glad i. Slimete og ekle, men ganske fasinerende små slimklumper.
Savner virkelig en makrolinse, tror ikke det blir lenge til jeg kjøper meg en. Eller en superzoom, får mange bla closeup bilder med en sånn også =)

Her ser du andre løsninger på oppgaven 8)
Yngve Thoresen: Eastern Pasque Flower
Anne Ueland: Mr Ugly Pretty
Sonja Middelhuis: Styggfint
Naturglede/Randi Lind Styggfin padde
Jelrik Nylund-van Berkel: Planet Meat
Ståle Ertzgaard: Himmelvendt
Vibeke Prestmo Valestrand: Sweet
Stein-Evert Pettersen: Styggfint i fjæra

1 kommentar:

  1. Dette ble da et riktig så fint bilde av den eller så stygge skapningen! Leste på VG nett at millioner av dem døde denne harde vinteren! Er ikke for dødsstraff, men ble ikke lei meg akkurat. Heldigvis harjeg ikke hatt noen på min gårdsplass. Bildet ditt var estetisk vakkert, med fin utsnitt og motivet var stygt (i mine øyne) - altså; styggfint! =)

    SvarSlett

Hipp hopp! Så koselig å få tilbakemelding! Tar mot ris og ros med takk! Ha en fin dag :D