torsdag 27. januar 2011

Utfordring!

Jeg har tenkt og fundert som bare det på hva jeg kan utfordre meg selv med til å begynne med. Pappa kom med et forslag om at jeg kan ta bilder av grener med rim på. Og det er det jo nok av her i Kongsberg for tida! Så derfor skal jeg prøve meg på dette. Litt mere spesifikt , makro. Tror bror har noen mellomringer liggende. Skal prøve å lære meg å bruke de. Fant en side på nettet der det ikke var så dyrt å kjøpe mellomringer, tror det var 3-400kr for tre stk. Det er grei pris det, eller? Aldri kjøpt mellomringer før jeg :P Hvis jeg synes det er morsomt med bror sine, så kommer jeg nok til å kjøpe meg de!

Har forresten investert i en billigsak fra dealextreme.com som jeg håper jeg kan få mye morro ut av. Har endelig fått stipend, og blant husleie, mobilregninger og skolebøker som pengene skal brukes til er det litt koselig å kjøpe noe til seg selv også.
Et fisheye filter
Jeg har jo sikla på ZUIKO DIGITAL ED 8mm 1:3.5 Fisheye en stund nå, men til den nette pris av 6-7 000 er ikke dette et alternativ - ennå! Har aldri prøvd fisheye før, heller. Derfor tenkte jeg at jeg kjøper denne fra dealextreme til 350,- og tester ut. Bildekvaliteten er jo ikke akkurat helt den samme som på Zuiko'n, men hallo, det er jo et filter, ikke et objektiv. Forventer meg ikke å få no superbra, men noe jeg kan leke litt med, som gir meg noe helt annet enn alt annet jeg har prøvd. Trur dette kan blir morro. Kommer med tilbakemelding når jeg får den, DE er ikke alltid de raskeste leverandørene. Men frakta er jo gratis da :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hipp hopp! Så koselig å få tilbakemelding! Tar mot ris og ros med takk! Ha en fin dag :D