søndag 29. april 2012

Nytt kameraaa!

Yes, I've done it!
Jeg har kjøpt meg nytt kamera! Og attpåtil et systemkamera. Har solgt speilet mitt, med tungt hjerte. Men det var på tide med et nytt leketøy. Mange rister nok på hodet over at jeg har gått fra et speilrefleks til et systemkamera, men so far so good. 
Søss kom med det på torsdag, også har vi fått testa det litt i helga =)
Mange morsomme funksjoner er det på det også. Og såååå mye lettere å drasse med seg rundt, da! Det er jo halve størrelsen og halve vekta! 

Bilde av herligheten min, Panasonic Lumix GX1

Og her kommer litt bilder fra helga (selvfølgelig tatt m GX1):
Utsikten fra verandaen min. Bildet er tatt med "miniature effect", eller tilt-shift effekt som det også kalles.  Veldig morsom funksjon som fungerer overraskende bra! Hadde igrunn tenkt meg å kjøpe en lensbaby for å få til denne effekten, men det er jo definitivt ikke nødvendig lengre =) Kameraet kan også filme i denne effekten, noe som også blir superkult!
Legg merke til at det også var superfint vær i dag, skyfri himmel =)

I går var det ikke like fint vær, men fremdeles fint nok vær til å gå tur og ta bilder. 

Må jo leke seg litt og på tur =)


Varden i Kristiansund =)

2 kommentarer:

  1. Så innmari kul kamera funksjon! Har dreve å sikla på fansy kamera lenge, men aldri makka meg til å kjøpe eit. Om det er mindre og lettere ein speilrefleks, og gir like fine bilde fristar det litt...

    SvarSlett
  2. Jupp, jeg er kjempefornøyd =) Du får se på det i sommer, da vettu! =) Under 2 mnd t vi drar t køben nå! ;)

    SvarSlett

Hipp hopp! Så koselig å få tilbakemelding! Tar mot ris og ros med takk! Ha en fin dag :D