tirsdag 6. mars 2012

Studiofotografering

Jeg hadde med meg studiolysa mine til kameraklubben i dag, og vi fikk lekt oss litt. Det er skikkelig morro å prøve seg fram med forskjellige ting, tenke seg fram til lys, skygge og eksponeringer. Og bruke lysmåler. Må nok se om jeg kan få med meg noen prøvekaniner i studio så jeg får prøvd enda litt mer. 

Her fikk jeg tatt et fint bilde av læremesteren min, Einar, mens han målte lyset.
Bildet er uredigert, bortsett fra signaturen i hjørnet.

Jeg hadde lyst å prøve meg litt på produktfoto og, så prøvde meg litt fram med brilla mi. For å få fram brilla mer ville jeg nok ha tatt bildet mer i plan med innfatninga, ikke så ovafra. Men jeg liker skyggeeffekten på det bildet her =) Jeg har endra litt på lys og kontraster på detta bildet her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hipp hopp! Så koselig å få tilbakemelding! Tar mot ris og ros med takk! Ha en fin dag :D