søndag 2. oktober 2011

39/52 Høst

 Det var Yngve som valgte ukens tema med teksten:
“Jeg tror at naturen har sitt deiligste liv, når den blekner.
Intet dør så vakkert som blader.
I de varmeste, vakreste farger jorden eier, kler de seg.”
Sigbjørn Obstfelder 

Jeg tok også fler bilder på gåturen min enn av en skogbunn, her er et bilde med skikkelig høstfarger :) 

   Ser dere hva som gjemmer seg på bildet her?   

Fant også et spindelnett fullt av morgendugg :) Snakket i telefonen mens jeg tok bilder, så fikk desverre ikke tatt noen skikkelig gode bilder av det.

Høsten er kommet, men biene har ikke dratt heeelt ennå :)  

4 kommentarer:

  1. fine stemningsfylte høstbilder :) Og det er ikke bier, det er faktisk bare en type fluer som later som den er veps (leste i en insektsbok en gang). Kris

    SvarSlett
  2. Whut? Er det? Hmm, og jeg som var så redd for å bli stikki at jeg ikke tørte å ta flere bilder :P

    SvarSlett
  3. Helt vanlig blomsterflue. Fullstendig ufarlig.

    Om man er i tvil om det er veps eller flue blir det fort åpenbart når de flyr. Blomsterfluen svever ofte, mens vepsen ikke tar noen slike kunstneriske pauser. :)

    Og som vanlig flotte bilder. Liker stemningen i det første, fargene i det andre, søtt rådyr (?) i det tredje. Og et nesten vårlig bilde i det siste.

    SvarSlett
  4. Kjempe flott bidrag til tema høst, du har fanget en fin stemning i bildet. Liker de to første bildene kjempe godt! Ser ut som om det er et rådyr som gjemmer seg på bildet :)

    SvarSlett

Hipp hopp! Så koselig å få tilbakemelding! Tar mot ris og ros med takk! Ha en fin dag :D